Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebekontrola a dosahování cílů
Hnilica, Marek ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Blatný, Marek (oponent)
První část práce seznamuje čtenáře se současnými poznatky týkajícími se sebekontroly, se zvláštním důrazem na silový model sebekontroly. Ten postuluje, že schopnost sebekontroly závisí na omezeném zdroji, který se při jeho užívání vyčerpává. Podle tohoto modelu je schopnost sebekontroly závislá na jednom zdroji. Výzkumná část se zabývá otázkou, zda lze identifikovat zdroje dva - jeden pro iniciační sebekontrolu a druhý pro inhibiční. V rámci experimentu byly testovány dva druhy manipulace iniciační sebekontroly. Výsledky ukázaly, že jeden druh manipulace nevedl k žádnému měřitelnému vyčerpání iniciační sebekontroly, zatímco druhý typ experimentální manipulace vedl k výsledkům, které lze interpretovat jako podporující rozlišení sebekontroly na iniciační a inhibiční. Pokud by byl tento výsledek replikován v studii odstraňující nedostatky v práci prezentovaného experimentu, jednalo by se o zajímavý poznatek rozšiřující současné znalosti o sebekontrole. Klíčová slova: sebekontrola, experiment, silový model sebekontroly, iniciační sebekontrola, inhibiční sebekontrola, Stroopův test
Role redakčních ombudsmanů v komparativní perspektivě
Makhinchuk, Yuliia ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Součková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Role redakční ombudsmanů v komparativní perspektivě zkoumá postavení deseti ombudsmanů z České republiky, Nizozemska, Kanady, Portugalska a Dánska. Za pomoci kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů vedených s deseti respondenty z televize i rozhlasu, tisku a online médií zjišťuje, ke kterému ze dvou modelů se přiklání. První model představuje kritický hlas čtenářů, druhý vyslance redakce či zpravodajského média k publiku. Oba modely navrhli nizozemští teoretici médií Arjen van Dalen a Mark Deuze. Výsledky ukazují, že menšina se hlásí k modelu kritického hlasu čtenářů, většina tedy vystupuje v roli velvyslance redakce. Z provedených rozhovorů však vyplývá, že tento model je simplifikací reality, jelikož média působí v systémech s různým nastavením mediální legislativy. Závěry dále ukazují, že rozmach sociálních sítí spolu s dezinformacemi staví ombudsmany do pozice, kdy musí publiku nejen více vysvětlovat redakční postupy, ale určité novináře dokonce i hájit.
Podpora seberegulace žáků a snižování stresu ve školním prostředí
Horská, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce pojednává o stresu a seberegulaci žáků ve školním prostředí. Teoretická část se zabývá obecnou otázkou stresu, stresorů, projevů stresu a reakcemi dítěte na stres. Dále je definována seberegulace, relaxační techniky, konkrétní podpora seberegulace žáků a copingové strategie. Teoretická část vymezuje pojem wellbeing a rozvoj socio-emočních dovedností žáků. Závěrem je tato problematika ukotvena v systému základního vzdělávání. Jsou zde definovány třídnické hodiny, komunitní kruhy a průřezové téma Rámcového vzdělávacího programu. Praktická část se zajímá o stresové situace a seberegulaci žáků na 1. stupni v základních školách na Jihlavsku, přesněji zjišťuje a popisuje stresory a seberegulační techniky žáků ve školním prostředí. Obsahuje výzkumné šetření kvalitativního rázu zaměřené na zjištění informací o podpoře žáků ve stresových situacích a využívaných nástrojích pedagogem ke snižování stresu ve školním prostředí. K zisku dat byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. K analýze dat byla využita metoda otevřeného kódování a k interpretaci dat metoda vyložení karet. Práce se blíže zaměřuje na popis stresorů, reakcí žáka na stres, využívané metody pedagoga ke snižování stresu ve školním prostředí a podporu wellbeingu. Praktická část nabízí doporučení pro speciálně...
Vliv dostupné sociální opory na studijní úspěšnost středoškolských studentů
Svobodová, Kristýna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena za účelem získat a sepsat hlavní poznatky, týkající se problematiky sociální opory a jejího vlivu na školní úspěšnost studentů vybraných gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou poznatky rozděleny do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny základní poznatky, jež jsou opřeny o odbornou literaturu a zahraniční studie v daných oblastech. V těchto kapitolách jsou vymezeny pojmy jako sebepojetí, období dospívání, motivace, školní úspěšnost a neúspěšnost, sociální síť a tři základní složky lidského formování v podobě rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Výzkumná část se zaměřuje na zpracování dat, jež byla získána prostřednictvím normovaného dotazníku Dotazník sociální opory pro děti a mládež (CASSS-CZ), doplněného o demografické údaje. Do dotazníkového šetření se zapojilo 310 studentů. Získaná data byla zpracována statistickými metodami korelace, popisné statistiky a statistického nástroje jednofaktorová ANOVA. Po vyhodnocení dat jsme dospěli k závěrům, že sociální opora je pro jedince a jeho školní úspěšnost důležitá. Zároveň však není její míra rozdílná s ohledem na pohlavím jedince či typ školy, kterou jedinec navštěvuje. KLÍČOVÁ SLOVA sebepojetí, dospívání, sociální opora, školní úspěšnost, motivace,...
Podpora seberegulace a snižování stresu u žáků SŠ v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19
Slavíková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na podporu seberegulace a snižování stresu u žáků střední školy v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19. Cílem práce je zjistit stresory, které pociťovali žáci, strategie, které žákům pomáhaly regulovat stres a způsoby podpory seberegulace žáků pedagogickými pracovníky. Teoretická část práce se zabývá základními termíny souvisejícími se stresem, především se stresem u dětí a mládeže. Zaměřuje se také na vymezení forem a způsobů seberegulace a distanční vzdělávání. Praktická část práce se zabývá stresem a seberegulací u žáků vybrané střední školy v období přechodů mezi prezenční a distanční výukou. Pro naplnění výzkumného cíle byl využit kvalitativní výzkumný design. Podklady pro výzkumné šetření byly získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru se žáky, třídními učiteli žáků a pracovníky školního poradenského pracoviště. Poznatky přinesla i analýza dokumentace školy. Na základě výzkumného šetření byly zjištěny hlavní stresory při přechodech mezi prezenční a distanční výukou, strategie, které žáci volili pro regulaci stresu a míra formy podpory seberegulace ze strany pracovníků školy. Na základě těchto zjištění lze pro danou školu navrhnout doporučení v oblasti podpory seberegulace žáků a snižování stresu ve školním...
Novináři na Twitteru: převažují tradiční mormy nebo nové standardy?
Němcová, Kateřina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Cílem práce bylo zkoumat způsob chování vybraných českých novinářů na sociální síti Twitter. Konkrétně se tato práce zaměřila na rozdíl mezi tradičními normami, kterými se novináři při práci řídí, a rolemi, které při své práci zastávají a tím, jak se chovají na Twitteru. Příspěvky daných novinářů tato práce nejprve rozdělila do kategorií podle toho, o jaký druh příspěvku se jednalo. V kvalitativní části pak zkoumala jeden po druhém a zaměřila se na jejich obsah co se týče použití jazyka a dalších doplňujících prvků jako jsou fotky, videa, emotikony a další. Výzkum ukázal, že se novináři chovají odlišně od profesních norem a také se mění role, které zastávají. Z gatekeeperů se stávají gatewatcheři a novináři inklinují ke komentátorským pozicím. Také se stávají promotéry své práce.
Způsobilosti žáků primární školy řídit svůj čas
Tošnerová, Aneta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je prokrastinace. Prokrastinací rozumíme "nelogické, ale zároveň záměrné odkládání plánované činnosti, jež je doprovázeno angažovaností v náhradních aktivitách." (Sliviaková 2010, s. 3). Od téměř neškodné situační, občasné prokrastinace je velmi blízko k prokrastinaci chorobné. Ta již poukazuje na nežádoucí stav, poruchu zdravého životního stylu a sebeřízení člověka. To je východiskem pro výzkumný problém práce, která šetří symptomy prokrastinace u žáků mladšího a středního školního věku. O prokrastinaci většinou uvažujeme ve vztahu k dospělým. My se ptáme, zda je relevantní uvažovat o prokrastinaci ve vztahu k dětem v primární škole. V teoretické části jsme tedy nejprve shromáždili a kompilovali dostupné poznatky o tématu z českých i zahraničních zdrojů, především abychom dobře vymezili předmět zkoumání (prokrastinaci) a porozuměli širšímu kontextu (time management, sebeřízení). Výzkumné šetření je založeno na polostrukturovaných rozhovorech s 6 rodiči a 30 žáky 1. - 5. ročníku. Nástrojem žákovského výzkumu byl autorský příběh, který jim umožňoval ztotožnit se vždy s určitým typem jednání. Výsledky přinesly hlubší vhled do problematiky, jaké povinnosti žáci vůbec mají, jaké používají strategie k řízení času, co odkládají a s jakými výmluvami. Na základě důkladné analýzy rozhovorů...
Rozvoj reflexivní schopnosti dítěte (přehledová studie)
Vokatá, Dana Amelie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
v českém jazyce V předložené práci se zabývám Fonagyho (Fonagy, 2006; Fonagy a Target, 2001; Fonagy a Target, 2002; Fonagy aj., 2008; atd.) metakognitivním konceptem reflexivní schopnosti (Mentalisierung), který je úzce spojen s teorií kvality raných vztahů (Bindungstheorie), s psychoanalýzou a s vývojovou psychologií. Rozhodující vliv pro rozvoj reflexivní schopnosti mají rané vztahy dítěte. V této práci představím několik autorů, zabývajících se touto problematikou v čele s J. Bowlbym, zakladatelem teorie kvality raných vztahů. Cílem této práce je nastínit souvislosti, resp. důležité, v literatuře empiricky prověřené faktory, které ovlivňují vývoj reflexivní schopnosti dítěte - zejména faktory vnějšího prostředí (rodiče, opatrovníci, peers) s vývojovými předpoklady dítěte.
Burza cenných papírů
Schicková, Pavla ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Burza cenných papírů Obsah pojmu "burza" podléhá změně v průběhu času. Faktory, které tuto změnu způsobují, jsou vzájemně provázané a navzájem se ovlivňují. Zavedení moderních telekomunikačních technologií v oblasti burzovních trhů v 80. letech minulého století odstartovalo proces změny obsahu pojmu "burza". Tento ovlivňující faktor nejvíce zasáhl teritoriální prvek zmiňovaného pojmu. Moderní komunikační technologie umožnily integraci kapitálových trhů v rámci Evropy. Tato integrace si vyžádala sjednocení právní úpravy členských států EU. Zásadní normou pro oblast burzovních trhů, ve které je zapracována evropská legislativa, je zákon č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Největší vliv na změnu jmenovaného pojmu měla transpozice evropské směrnice MiFID do jmenovaného zákona v roce 2008. Následkem změn zavedených touto směrnicí se pojem burzy právně vyprázdnil a nadále se namísto pojmu "burza" užívá pojem "organizátor regulovaného trhu". Podstatné změny v posledním desetiletí zaznamenala oblast dohledu a regulace na úrovni evropské i národní. Změny a inovace na trhu s investičními nástroji si vyžádaly změny institucionálního uspořádání dohledu a regulace. Tyto změny v oblasti dohledu a regulace byly provedeny i v ČR. Jednotlivé sektorové orgány dohledu byly integrovány pod hlavičku České...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.